dimecres, 3 d’abril de 2013

Llibres i TV3


Cada any igual. Pels volts de Sant Jordi, TV3 ens informa de novetats editorials per parar un tren. No volíeu llibres? Doncs teniu dues lleixes! I clar, arriba Sant Jordi, i un no sap on tocar vores. Sort que, de bon matí, abans que obrin les llibreries, TV3 ens diu quins llibres es vendran més!
Ara bé, la resta de l’any, de llibres, a TV3, poca cosa. L’últim best-seller anglosaxó, la reedició de les obres del Nobel de Literatura i alguna obra en català d’algú que escriu en català. Habitualment, són les primeres espases, els millors, qui surten a la tele: Cabré, Sánchez-Piñol, Margarit, Espinàs o Monzó. Però, de tard en tard, es cola algú que, ves per on, treballa a TV3.
Els escriptors perifèrics, aquests que viuen massa lluny de Barcelona, ho tenen pelut per fer sortir els seu llibres a TV3. Pobres Tibau, Subirats, Pané, Usall, Palazón o Valls-Calçada! Pobrasses Aliern, Arasa, Bertran, Mulet, Vidal-Conte o Fabregat! Si tenen sort, per Sant Jordi, quan la càmera enfoqui les roses, els seus llibres s’intuïran al fons de la imatge.

Nota: Aquest article apareix al número 343 del quinzenal SomGarrigues (del 12 al 25 d'abril de 2013)

4 comentaris:

  1. Em fa l'efecte que molts escriptors de Barcelona són menys coneguts a la seua ciutat que la majoria dels perifèrics a la seua pròpia terra. Deixo de banda la qualitat de la seua obra, d'uns i dels altres, que és materia molt opinable.
    De tota manera, Ignasi, i parlo en veu baixa, com costa trobar un bon peix entre tanta morralla; i que consti que m'agrada menjar morralla de tant en tant, potser ins i tot en menjo massa.

    ResponElimina
  2. Arribats Sant Jordi, com cada any, tenim els articlets escrits per escriptorets de tercera regional que es lamenten dels èxits dels de la primera divisió, sense voler reconèixer que aspiren al mateix que aquests darrers. Sense voler reconèixer que en el seu àmbit, de tercera regional, estan enxufats als ajuntaments, instituts, premis locals, revistetes de poble que els paguen pels seus articlets... I parlen dels seus amics oblidant-se dels altres i fent una autopromoció barroera. Feu-vos-ho mirar, fracasats!

    ResponElimina
  3. Anònim, jo no em lamento dels èxits dels altres.
    I sí, m'agradaria tenir l'èxit dels altres.
    I no, jo no estic enxufat en cap lloc.
    I sí, parlo dels meus amics, perquè, posats a elegir, m'estimo més parlar dels que conec personalment que no pas dels que no conec.
    I sobre si l'autopromoció és barroera o no, i si som fracassats o no, no em pertoca a mi dir-ho. Tinc la teva opinió, la qual agraeixo.

    ResponElimina