diumenge, 8 de juliol del 2012

Sóc escriptor?


Quan Joan Carrion, llavors cap d’edició de l’Aquí, em preguntà què volia que figurés, dessota el meu nom, als articles que faria per al diari, em féu dubtar. Deia funcionari? O deia politòleg? Deia pagès frustrat? O deia bocamoll consumat? Deia pare, deia fill, o deia Esperit Sant? Vaig decidir escriptor. Per què? Perquè escrivia.
Portava quatre anys fent articles d’opinió a la premsa de comarques i encara no havia parat. Del Pirineu a les Terres de l’Ebre, de les Garrigues al Camp, havia publicat un centenar d’articles que toquen els temes més variats: els caragols a la brutesca, el referèndum de la Constitució Europea i de l’Estatut, la carxofa, l’energia eòlica, les construccions de pedra seca, el món de l’oli...
Al gener surt la meva primera novel·la, que precisament gira entorn del món de l’oli. Quan això passi, jo no em convertiré automàticament en escriptor, perquè ja ho sóc. La publicació d’un llibre, al meu entendre, no és condició indispensable perquè hom sigui considerat escriptor.
Dimecres vaig anar a una trobada d’escriptors dedicada al tarragoní Àngel-O. Brunet. A l’opuscle que donaven a l’entrar, hi deia que un bon dia Jordi Cervera, Jordi Tiñena i l’escombriaire Andreu Carranza van dir-li que ell també ho era, d’escriptor. 
Suposo que devia dubtar de la seva condició d’escriptor, potser perquè es considerava més aviat guionista o cineasta. I m’hi vaig sentir identificat, perquè també jo vaig dubtar de resultes de la pregunta del Joan.

4 comentaris:

  1. Tens raó, és escriptor aquell qui té la voluntat d'escriure amb una certa constància, i fent-ho, pateix i es diverteix i vol comunicar i tota la resta. Després es pot parlar de circuïts, distribucions, obres en paper o en pantalles... i lectors.
    Ja ens concretaràs l'aparició de la teua novel·la.

    ResponElimina
  2. Aquest article és de 2007, Miquel, i la novel·la va sortir el 2008:

    http://web2.editorialfonoll.cat/index.php/cataleg/biblioteca-global/glob4/

    ResponElimina
  3. L'escriptor ho és a partir que tres persones li diuen que ho és, alguna cosa així com esdevenir estat sobirà, ho ets a partir que un determinat nombre d'estats t'accepten al "club". Això he tret clar del teu article.
    És broma, però a mitges :-)

    ResponElimina
  4. Així, si m'ho dic tres vegades seguides... Sóc escriptor!

    Bon estiu, Eduard.

    ResponElimina