diumenge, 24 d’abril del 2011

I Trobada d'escriptors dels Països Catalans

Dissabte 16 d'abril vaig fer cap a Jesús, a la V Fira literària Joan Cid i Mulet. S'hi celebrava la I Trobada d'escriptors dels Països Catalans. Vaig arribar quasi a l'hora de dinar -amb raó m'han de dir que sempre vaig de cara al plat-, i vaig conèixer escriptores com Mercè Climent o Teresa Roig. Després, a l'hora de dinar, vaig tenir el plaer i la immensa sort de conèixer un homenot de lletres d'aquestes terres: Manel Ollé. Manel Ollé va ser, precisament, el primer d'encetar una sèrie de lectures "espontànies" a la sobretaula del dinar. Jo vaig llegir l'article "El menú de les Garrigues" que em va publicar el desembre de 2010 la revista Descobrir. Ho vaig fer així perquè la gent no patís gana -tenien la panxa plena-, però n'hi va haver un que em va dir que igualment les havia passat magres: es veu que jo anava anomenant vins i vins, i a taula se'ls havia acabat el vi...
A la tarda, hi va haver un contacontes infantil, a càrrec d'Irene López; escriptors com David Martí, Coia Valls, Xulio Ricardo Trigo, Jesús Tibau i Manel Ollé van llegir textos relacionats amb les Terres de l'Ebre i, finalment, la cantautora Montse Castellà ens va presentar el seu treball "Gèminis".
Bona fira i bona trobada. Observo que cada any som més escriptors que l'any anterior, i crec que això vol dir alguna cosa. Positiva, sens dubte.

Nota: Si voleu veure més fotos de la trobada, aneu al meu perfil de Facebook.

4 comentaris:

  1. Un autor amb la panxa plena és capaç d'escriure magnífiques meditacions celestials.

    ResponElimina
  2. Amb la panxa buida no es pot fer gran cosa, Olga...

    ResponElimina
  3. M'apunte a això de "la panxa plena". Has fet una crònica molt bonica. Salutacions

    ResponElimina