diumenge, 4 de març del 2012

Oli en un llum a l'Institut de Seròs

Divendres 17 de febrer vaig anar a l’Institut de Seròs, al Segrià, a parlar d’Oli en un llum als alumnes de 4t d’ESO. Ho vaig fer convidat pel professor, filòsof, poeta i pelacanyes Hèctor Hernández. A l’Hèctor el conec des de fa mitja vida, com ell va dir. Vam compartir pis i aventures universitàries el curs 1994-95 a la Vila Universitària. Recordo, especialment, el dia que el vaig treure a ballar un pas-doble en un pub de la Zona Hermètica de Sabadell. Un altre company de pis, el Marc Planella (pobre), no sabia on mirar… L’Hèctor es va declarar fortament impressionat per aquest fet, ja que em va confessar que era la primera vegada que, ballant, el portaven agafat de la cintura…
Bé, deixem-nos d’històries i anem al tema que interessa. Com deia, vaig parlar als estudiants de Seròs, però també d’Aitona, Maials, la Granja d’Escarp i Massalcoreig, del meu primer llibre, Oli en un llum. Com el vaig escriure, com em van ajudar a escriure’l –menció especial a un dels meus editors, el Jordi Quer-, durant quant temps vaig escriure’l i perquè vaig escriure’l. Els vaig passar unes fotos del collir olives, preses als trossos del terme de Sarroca “El Racó del Castelló” i “L’Espartova”, per il·lustrar alguns dels passatges de la novel·la Oli en un llum. També els vaig llegir un fragment d’un dietari que encara –esperem que sigui per poc temps- tinc per publicar, el qual tracta, precisament, de “L’Espartova”. I és curiós, perquè mentre el llegia, em vaig mig emocionar. Potser era perquè em tocava molt endins.
La jornada va acabar a Lleida, amb l’Hèctor, dinant al Restaurant Sant Bernat. Ell va menjar escalivada i un entrecot poc fet. Jo, sopa de peix i el meu plat preferit: conill amb allioli. Vam mantenir una conversa com feia anys i panys que no manteníem. Vam parlar, dos amics de mitja vida, de política, cultura, educació i, evidentment, de dones –pensàveu que hi faltarien?
Gràcies per tot, Hèctor. I fins la propera.


Nota: Podeu veure totes les fotos de la jornada al meu perfil de Facebook.

3 comentaris:

  1. Gràcies a tu per compartir autenticitat amb aquests nois.

    Hèctor.

    ResponElimina
  2. A la primera imatge, intueixo, de fons, la silueta d'una dona esvelta,de fines faccions i cintura de vespa ... qui serà?


    jejjeje ;)

    ResponElimina
  3. Gràcies pels vostres comentaris, Nyonya i Hèctor!

    ResponElimina